czwartek, 31 maja 2012

Stefanka ciasto z kaszą manną


STEFANKA   ciasto z kaszą manną

STEFANKA Jak ten czas mi ucieka , jak go zatrzymać????
 albo choć troszkę spowolnić, może jak dzieci troszkę podrosną to będę miło go więcej , liczę na to.
Gdzie nie spojrzę to zaległości w ogrodzie królują chwasty  na blogu nic nie napisałam od dwóch tygodni . Powód :próby na przedstawienie w przedszkolu , wystawiamy dla dzieci na Dzień Rodziny  Królewnę Snieżkę, ja będę krasnoludkiem Gapciem , nawet  to do mnie pasuje.

Dzisiaj przepis na ciasto „starodawne” , które najbardziej pamiętam z dzieciństwa bo często gościła na naszym stole , najpierw piekła mama a później ja. Jest to stefanka , sprawdziłam kilka przepisów w necie ale taki jak mój nie znalazłam.
Zalety tego ciasta : proste składniki , ciasto ogromne idugo można go trzymać w lodówce.



Miodowe Placki

4-5 szklanek mąki
1,5 łyżeczki sody
20 dkg miodu sztucznego lub prawdziwego
3-4 łyżki  śmietany 18%
1 szkl, cukru pudru
1 cukier waniliowy
½ kostki margaryny
Margarynę rozpuścić z miodem , troszkę ostudzić , dodać pozostałe składniki, zagnieść ciasto, podzielić na 5-6 części , rozwałkować na cieniutkie placuszki , ja włkowałam od razu na papierze do pieczenia i piec na złoty kolor.

Masa

 1,4  litra mleka
1 szkl. Kaszy manny
3/4 szkl. Cukru
1 ½ kostki masła
Powidła śliwkowe
Sok z jednej cytryny

Kaszę ugotować na mleku z cukrem, ostudzić i utrzeć z margaryną , na koniec dodać sok z cytryny.
Ciasto można polać polewą czekoladową.


Gotową masą przekładać placki , jeden placek przełożyć powidłami ja tego nie zrobiłam.
Ciasto zrobić przynajmniej jeden dzień wcześniej aby miodowe placki zmiękły.
Wychodzi spora porcja i można zaprosić kilka osób na kawkę, dla każdego wystarczy.














Placek  można polać polewą czekoladową według własnego pomysłu.
 

7 komentarzy:

  1. Ale mi narobiłaś smaku:)) Dzięki za przepis. Pozdrawiam:)))))

    OdpowiedzUsuń
  2. Asiu nie wiem czy do mnie pisałaś bo tak czy owak mail nie doszedł :( proszę o adresik bo w przyszłym tygodniu chcę wysłać paczuszki z mojego podaj dalej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wysłałam e-maila z adresem, mam nadzieję, że dotrze

      Usuń
  3. Robiłam kiedys to ciasto dośc często! Dziękuję za przypomnienie!!

    OdpowiedzUsuń
  4. mniam mniam...pamiętam to ciasto...
    dzięki za przepis, zaginął mi a ciasta tego już dawno nie jadłam:-)

    OdpowiedzUsuń