piątek, 28 października 2011

Dietetyczny deser - bardzo szybki ( dieta Dukana)




Jak mam ochotę na coś słodkiego a nie chcę obarczać się wyrzutami sumienia z powodu zbyt wielu kalorii robię błyskawiczny deser , który szybko zaspokaja chęć na coś słodkiego.

Przepis skonstruowany według zasad diety Dukana, korzystałam z różnych przepisów , w końcu metodą prób dopracowałam własny.

Deser :

- 200 g serka moim sprawdzonym jest Serek Aksamitny Dr, Oetkera
- 2 jaja
- 1,5 łyżeczki słodzika
- 2 łyżeczki mąki ziemniaczanej
- ½ łyżeczki proszku do pieczenia
- kilka kropli aromatu waniliowego lub cytrynowego


Ubijamy jaja , dodajemy ser i pozostałe składniki i wszystko mieszamy.
Gotową masę wlewamy do pojemników , które można wkładać do mikrofali, zostawiamy jakieś 30% masy i dodajemy łyżeczkę kakao (może być trochę mniej) , następnie dolewamy do wcześnie przygotowanych pojemników. Wkładamy do mikrofali na 4 minuty. Po wyjęciu możemy :polać musem owocowym , jogurtem , dodać sezonowy owoc i posypać słodzikiem.








Polecam bo jest błyskawiczne i można jeść do woli.

3 komentarze:

  1. Mikrofala służy mi głównie do rozmrażania i podgrzewania potraw...nigdy nie przygotowywałam w niej deseru- zapewne spróbuję...:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Deser genialny!!! Właśnie wcinam i nie mogę uwierzyć, że jest taki dietetczny! Ja dodałam jeszcze aromatu cytrynowego i troche startej skóry cytryny a na wierzch odrobinę wiśni z dżemu mojej mamy :) Love it!

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się ,żę smakuje :)

    OdpowiedzUsuń